Hulpdiensten

Voldoende politie-, brandweer-, en ambulancecapaciteit is van levensbelang voor onze inwoners. Op dit moment is brandweer- en ambulancezorg in onze gemeente in orde. Helaas is de politiecapaciteit in Rhenen ondermaats. En dat terwijl er in Rhenen ook sprake is van een toename van ondermijnende criminaliteit. De SGP is:

• Voor het behoud van de ambulancepost en brandweerkazernes binnen onze gemeente;
  • Voor de naleving van de norm voor wijkagenten: één wijkagent per 5.000 inwoners;
  • Voor een actief leegstandsbeleid voor het Binnenveld;
  • Voor meer samenwerking tussen gemeente en politie en meer aandacht voor (ondermijnende) criminaliteit;
  • Voor strengere eisen aan organisaties van grootschalige recreatieve evenementen. Zij dienen zelf zorg te dragen voor voldoende beveiliging. Zo benutten we de politiecapaciteit beter.

Lid worden

Dankzij zo'n 30.000 SGP-leden, kunnen wij, landelijk en lokaal, een vuist maken in de politiek. Wil jij hier ook aan bijdragen?

Doneren

Is een lidmaatschap niet wat je zoekt, of je bent al lid? Ook financiële steun stellen wij erg op prijs.

Werk mee

Wil jij bijdragen aan het behalen van onze doelen? Bekijk dan de openstaande vrijwilligers- en vaste functies.