Landbouw

Boeren zijn van groot belang voor onze voedselvoorziening en spelen een belangrijke rol in het natuurbeheer van onze landschappen. Boeren verdienen daarom bijzonder veel waardering en gemeentelijke steun. De SGP zet zich in voor ‘ja, mits’ in plaats van ‘nee, tenzij’. Landbouw en natuur kunnen prima samengaan. Er moet dan ook een soepel beleid zijn voor boeren als het gaat om bestemmingswijzigingen van agrarisch gelieerde bedrijven. Recreatievoorzieningen mogen geen beperkingen opleveren voor agrariërs. Agrariërs benutten tenslotte de kansen die recreatie biedt voor bijvoorbeeld neveninkomsten.

Lid worden

Dankzij zo'n 30.000 SGP-leden, kunnen wij, landelijk en lokaal, een vuist maken in de politiek. Wil jij hier ook aan bijdragen?

Doneren

Is een lidmaatschap niet wat je zoekt, of je bent al lid? Ook financiële steun stellen wij erg op prijs.

Werk mee

Wil jij bijdragen aan het behalen van onze doelen? Bekijk dan de openstaande vrijwilligers- en vaste functies.