26 oktober 2017

Jongeren in Rhenen delen hun visie op de stad

Rhenen - Op uitnodiging van de fractie van de SGP waren jongeren afgelopen zaterdag informeel bij elkaar rond een kampvuur in Achterberg. De uitnodiging was breed gedeeld via sociale media, wat uiteindelijk resulteerde in een gezellige avond.

Of jongeren wat met de politiek hebben is maar de vraag, maar ze zitten wel boordevol met ideeën in alle soorten en maten. De fractieleden hebben in ieder geval een lesje out-of-the-box denken gekregen. En jongeren hebben ook echt een hart voor Rhenen. ‘Het Rondeel? Dat wordt niks meer, je moet dat veel grootser aanpakken: we willen het paleis van Frederik van de Palts wel terug. Weten we wel hoe belangrijk Rhenen was voor Rembrandt van Rijn?’

Duurzaamheid is ook een thema waar over gesproken is; CO2 neutraal stoken rond een kampvuur is wat dat betreft inspirerend genoeg.

De SGP wil vaker naar jongeren luisteren. Zij gaat ook voor verjonging van de lijst. Heb je ook ideeën? Schroom niet, maar weet de fractie te vinden!