15 november 2017

Gert van Laar lijsttrekker SGP Rhenen

RHENEN, 10 november 2017 - Gert van Laar (Achterberg) staat op nummer 1 op de lijst van SGP-kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezingen maart 2018. Van Laar is nu voorzitter van de SGP-fractie in de Rhenense gemeenteraad.

Van Laar heeft veel ervaring in de raad en ziet er naar uit opnieuw de kar te trekken. ,,De SGP heeft nog veel werk te verzetten. De SGP staat in haar beleid voor drie kernwoorden: Bijbels, Betrokken en Betrouwbaar. Ik wil me daarvoor inzetten.”

De huidige SGP-fractieleden Peter de Rooij (Rhenen) en Gert Hovestad (Elst) staan op plaats 2 en 3 op de kandidatenlijst. Fractielid Piet van Leeuwen stopt met zijn werk in de raad. Hij staat op zijn verzoek niet op een verkiesbare plaats.

De SGP vond bedrijfskundige Marco Mulder (Achterberg) bereid op plaats 4 te staan. Bertrick van den Dikkenberg staat op 5. Hij is actief als fractieassistent van de SGP-fractie in de Provinciale Staten van Utrecht.

Jurist Bart van der Tang  (Rhenen) en onderwijsadviseur Jaco van den Broek (Rhenen) komen de SGP-gelederen ook versterken.

SGP-voorzitter Maarten Eerland is blij met de kandidaten. ,,We zijn erin geslaagd deskundige mensen te vinden. Onder hen ook jong talent. Het zijn mannen die in staat zijn de boodschap waar de SGP voor staat te verwoorden. Zij staan in de Rhenense samenleving en weten wat er speelt.”

In het verkiezingsprogramma legt de SGP –opnieuw- het accent op een Bijbelgetrouwe, betrokken politiek. Dat betekent opkomen voor mensen die een steuntje in de rug nodig hebben. Het betekent ook werken aan een krachtig gemeentebestuur dat zorgt voor een financieel gezond Rhenen.  De inwoners en hun belangen moeten centraal staan, niet de overheid zelf, vindt de SGP.