22 maart 2022

Persbericht - Uitslag gemeenteraadsverkiezingen 2022

Vorige week maandag, dinsdag en woensdag vonden de gemeenteraadsverkiezingen plaats. Gisteravond werd definitief bekend dat de SGP bij deze verkiezingen maar liefst twee zetels heeft gewonnen en een forse stemmenwinst heeft geboekt.

Het bestuur dankt boven alles God Die ons deze onverwachts goede uitslag onverdiend heeft gegeven. De afgelopen tijd heeft het campagneteam veel tijd en energie gestoken in het voeren van campagne. Andere SGP-ers hebben eveneens een bijdrage geleverd. Het bestuur wil bij deze alle vrijwilligers danken voor het werk dat zij hebben verricht.

Nu de verkiezingen voorbij zijn, is ook een wisseling van de wacht aangebroken. Gert van Laar zwaait af als fractievoorzitter en is opgevolgd door Bart van der Tang. Er treedt volgende week ook een nieuwe fractie aan. Het bestuur dankt Gert voor alles wat hij heeft betekend en wenst hem en zijn familie alle goeds toe.

Het bestuur wenst de nieuwe (steun)fractie ook van harte alle goeds toe, in het bijzonder voor wat betreft het fractiewerk dat zij op zich hoopt te nemen, en spreekt de wens uit dat dit werk tot zegen zal zijn voor alle inwoners van Rhenen, Elst en Achterberg.

Bestuur SGP