11 april 2018

Peter de Rooij beoogd wethouder voor SGP Rhenen

RHENEN, 11 april 2018 - SGP-raadslid Peter de Rooij is voor de Staatkundig Gereformeerde Partij de beoogde wethouder als de coalitieonderhandelingen tussen SGP, PCR, CU en D66 in Rhenen positief verlopen.

Dat heeft SGP-fractievoorzitter Gert van Laar woensdagavond 11 april 2018 meegedeeld.

Peter de Rooij (53) is bijna acht jaar lid van de Rhenense gemeenteraad. Binnen Hoogheemraadschap Stichtse Rijnlanden is hij voor de SGP zes jaar actief geweest als commissielid Systeem Keten en Kwaliteit van het Algemeen Bestuur.

De Rhenenaar is gehuwd en vader van twee dochters. In het dagelijks leven is hij werkzaam als inspecteur bij het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat.

De Rooij ziet ernaar uit het beste voor Rhenen te zoeken. ‘Ik wil me inzetten voor een betrouwbaar bestuur dat betrokken is op alle inwoners van de gemeente.’

De Rooij wil werken aan een goede verhouding in en met de gemeenteraad. ‘Het is mooi dat iedereen vanuit zijn of haar (geloofs)overtuiging de gemeenschap mag dienen en dat we samen het goede voor Rhenen, Elst en Achterberg zoeken. Vanuit die instelling doe ik nu ook het raadswerk in Rhenen.’

Een flink debat wil De Rooij niet uit de weg gaan. ‘Een goede discussie op inhoud spreekt mij aan. Dat moeten we ook doen. Voor onze inwoners. Als wethouder hoop ik vanuit die positie het beste voor Rhenen te doen. Met het oog en hart naar Boven gericht’.

Fractievoorzitter Gert van Laar is blij met De Rooij als kandidaat. ‘Peter de Rooij heeft de afgelopen jaren als raadslid laten zien dat hij het politieke werk in zijn vingers heeft. Hij oogst waardering van zijn collega’s voor zijn commissievoorzitterschap en weet hoe het woord in de raad gevoerd moet worden. Hij is kritisch, soms met humor, soms met ernst, maar hij komt altijd met een goede onderbouwing. We zijn blij dat hij voor de SGP wethouderskandidaat wil zijn en we verwachten in hem een gedegen bestuurder te hebben gevonden. We wensen hem daarbij Gods hulp en bijstand toe.’