25 januari 2022

Rhenen bouwt voor uw toekomst!

Zowel 2020 als 2021 stonden voornamelijk in het teken van de corona pandemie. We maken een moeilijke tijd door. Grote delen van het dagelijkse leven zijn voor kortere of langere periodes stil gelegd. De SGP fractie hoopt dat daar in de toekomst een verandering in komt. Want een nieuw jaar ligt voor ons, vol met plannen, wensen en ideeën.

Een van de belangrijke thema’s voor dit jaar is de realisatie van nieuwe woningen binnen de gemeente Rhenen. Intern is de afgelopen paar jaar hard gewerkt aan de voorbereidingen van  het tot stand komen van vele nieuwbouwplannen, die bijdragen aan de woonbehoefte van de eigen inwoners per woonkern;

• In de kern Elst wordt gestart op het Damkro terrein met 26 woningen, op het oude terrein van garagebedrijf Henken met 19 woningen. Verdere voorbereidingen voor realisatie van woningbouw bij o.a. het oude “Dorpshuis”, hoek Sportweg/Franseweg, op het terrein achter drogisterij Pater.
  • In de kern Achterberg uitbreiding van een nieuwe woonwijk “ Achterberg West”.
  • In de kern Rhenen zal de laatste fase van Vogelenzang afgerond worden met 42 woningen. De realisatie van een nieuw gezondheidscentrum met woningen wordt voorbereidt.
  • Ook op regionaal niveau wordt er nagedacht of er in de toekomst meer woningen kunnen worden gebouwd. Zo wil de regio Foodvalley waar Rhenen toe behoort tot 2040 nog 40.000 extra woningen bouwen. De komende jaren moet dit nog verder worden uitgewerkt, ook omdat het de vraag is of de infrastructuur (waaronder de Rijnbrug) hier wel geschikt voor is.

Naast al deze plannen, ideeën en wensen, heeft u zeker ook invloed op de toekomst van de gemeente Rhenen. Een jaar van nieuwe gemeenteraadsverkiezingen, nieuwe gemeenteraad, nieuw college en een nieuw bestuursprogramma. Laat uw stem dan zeker horen! Ook buiten de verkiezingen om.

Gert Hovestad, fractielid