17 mei 2022

Persbericht - SGP Rhenen draagt Gert van Laar voor als wethouderskandidaat

Na het plotselinge overlijden van wethouder Peter de Rooij moest de Rhenense SGP-fractie op zoek naar een nieuwe wethouderskandidaat. Gert van Laar uit Achterberg hoopt deze positie nu in te vullen.

Gert is geen onbekende in de Rhenense politiek. De afgelopen twaalf jaar was hij gemeenteraadslid, waarvan de laatste acht jaar ook lijsttrekker en fractievoorzitter. In het dagelijks leven is hij actief als projectleider bij een ingenieursbureau in Veenendaal.

Op zaterdag 9 april overleed SGP-wethouder Peter de Rooij zeer plotseling, net na de afronding van het informatieproces voor de vorming van een nieuwe coalitie in Rhenen. Als beoogde coalitiepartij moest de SGP daarna op zoek naar een nieuwe wethouderskandidaat. Een interne selectieprocedure resulteerde in de voordracht van Gert van Laar.

Fractievoorzitter Bart van der Tang over de voordracht: “Vooropgesteld: de aanleiding van deze voordracht is erg verdrietig en we zijn nog bezig dit een plekje te geven. Tegelijkertijd zijn we dankbaar dat we op korte termijn een waardige en geschikte opvolger voor Peter hebben gevonden. Bij het doen van deze voordracht kijken we daarom met respect en waardering voor Peter terug en kijken we vooruit door zijn opvolger al het goede toe te wensen.”